Waarom is Stichting Verskwaliteit Nederland opgericht?

We hebben ervaren dat bedrijven in de foodsector  (MKB) vaak vaak niet goed weten waar ze allemaal aan moeten voldoen. Zogenaamde experts die mooie verhalen vertellen, brancheorganisaties die het zelf eigenlijk ook niet weten of  ‘adviseurs’ met dure of foute adviezen. Heeft u daar weleens last van? Dan bent u niet de enige!

En daarom is Stichting Verskwaliteit opgericht. Om regelgeving niet moeilijker te maken dan het is. Wij maken het klein en praktisch met échte experts. Zij hebben meer dan 20 jaar ervaring met de overheid (ministeries, NVWA), instanties (diverse brancheorganisaties, Dierenbescherming, SKAL, vakscholen, etc.), internationale partijen in Brussel zoals UEAPME en natuurlijk heel veel food bedrijven. Deze kennis en ervaring willen we vooral ambachtelijke food bedrijven versterken met het doel om te groeien in een snel veranderende foodsector.

Onze expertises

Waar moet uw bedrijf, producten en etiketten aan voldoen bij leveren aan derden, certificeren of dierenwelzijn? Wij hebben handige tools maar kunnen u ook begeleiden met het nemen van de juiste stappen. Geen complexe taal, wij houden het simpel!

Wij ondersteunen bij een hygiënisch proces en voedselveilige producten. Maakt u gebruik van een hygiënecode, een HACCP-systeem of wilt u zich laten certificeren?  Wij zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen!

Een goed kwaliteitsmanagementsysteem is makkelijk om mee te werken én resulteert in het krijgen van meer grote klanten. Wilt u uw omzet verhogen en investeren in meer dierenwelzijn (SKAL, Beter Leven Keurmerk, Handboek dierenwelzijn in de slachterij) of certificering (FSSC22000), dan bent u bij ons aan het juiste adres!

Heeft u een specifieke opleidingsvraag, dan denken wij graag met u mee. Onze trainers zijn expert in zowel de foodsector als onderwijs.