Waarom is Stichting Verskwaliteit Nederland opgericht?

We hebben ervaren dat bedrijven in de foodsector  (MKB) vaak vaak niet goed weten waar ze allemaal aan moeten voldoen. Zogenaamde experts die mooie verhalen vertellen, brancheorganisaties die het zelf eigenlijk ook niet weten of  ‘adviseurs’ met dure of foute adviezen. Heeft u daar weleens last van? Dan bent u niet de enige!

En daarom is Stichting Verskwaliteit opgericht. Om regelgeving niet moeilijker te maken dan het is. Wij maken het klein en praktisch met échte experts. Zij hebben meer dan 20 jaar ervaring met de overheid (ministeries, NVWA), instanties (diverse brancheorganisaties, Dierenbescherming, SKAL, vakscholen, etc.), internationale partijen in Brussel zoals UEAPME en natuurlijk heel veel food bedrijven. Met deze kennis en ervaring willen we vooral ambachtelijke food bedrijven versterken en laten groeien in een snel veranderende foodsector.

Onze Werkgroep Korte keten

Een korte keten is een korte verbinding tussen de boer en de consument. Vaak nog in de vorm van een boerderijwinkel, een groentepakket direct bij de boer vandaan of een boerenmarkt. Binnen de werkgroep willen deze verkoop verder uitbreiden door samenwerking met meer lokale ondernemers.

Periodiek (minimaal 1x twee maanden) is er een online bijeenkomst. We bespreken de maatschappelijke ontwikkelingen (nieuws) en de kansen die hieruit voortvloeien. Daarnaast worden de ervaringen en ontwikkelingen onderling uitgewisseld.

Rondom populaire en interessante onderwerpen worden periodiek en op aanvraag workshops gegeven.

Jaarlijks wordt een excursie georganiseerd. Dan gaan we op bezoek bij andere lokale ondernemers. Kunnen we elkaar live zien en spreken. Ook hebben we een centrale vergadering. Soms duurt het langer en blijven we overnachten om er nog een dag aan vast te plakken. Gezelligheid en persoonlijk contact vinden wij ook belangrijk.